Managementul timpului



Cred că fiecare dintre noi și-a dorit măcar o dată să aibă mai mult timp la dispoziție pentru a reuși să ducă la bun sfârsit toate sarcinile aflate pe lista de așteptare.


Viața de adult ține să ne demonstreze cu tot dinadinsul că timpul zboară. Ne trezim adesea că au trecut ore sau chiar zile pe lângă noi, timp în care nu am reușit să fim atât de eficienți precum ne-am propus.

Se întâmplă adesea să ne propunem diferite lucruri, să ne facem planuri mărețe iar apoi să fim dezamăgiți dacă nu reușim să le ducem la bun sfâșit.

Cum am putea proceda pentru a ne apropia de idealul spre care tindem ? 
Există vreo modalitate prin care putem deveni mai eficienți ? Vreo modalitate cu ajutorul căreia 24 de ore să devină suficiente pentru atingerea scopurilor pe care ni le setăm ?



Iată câteva sfaturi de management al timpului pe care le-am descoperit și adunat pe parcursul timpului și care s-au dovedit a fi extrem de utile în cazul meu:

  • Obiective. Stabilește obiective pe termen lung și obiective pe termen scurt. Nu trebuie să fie început de an, de lună sau de săptămână pentru a începe ! Creează-ti propriul plan anual pe care să-l împarti în planuri lunare și săptămânale. Nu există un mod corect sau greșit de a lucra la acest plan. Important este să corespundă valorilor tale personale și să răspundă întrebării: “Care sunt lucrurile pe care îmi doresc să le îndeplinesc pe parcursul acestui an ?” Gândește-te la toate domeniile vieții tale si creează planul care să corespundă tuturor rolurilor diferite pe care le îndeplinesti: fiu/fiică, soț, soție/iubit, iubită, părinte, angajat/liber profesionist, prieten.

  • Plan săptămânal. Fă-ți timp să revizuiești la sfârșitul fiecărei săptămâni planul pentru săptamâna care urmează. Întotdeauna vor exista lucruri mărunte pe care va trebui să le adaugi sau să le modifici în program. Încearca să creezi din timp o imagine cât mai clară a săptămânii care urmează și a tuturor sarcinilor pe care le vei avea de îndeplinit. Fiecare săptămână va cuprinde lucrurile importante pentru tine, conform rolurilor pe care le îndeplinesti, precum și sarcinile mărunte, apărute pe parcurs.
  • Lista de sarcini. Fă-ți o listă de sarcini la începutul fiecărei zile. Sarcinile trebuie să fie clare, specifice, măsurabile și bazate pe planul săptămânal. Bifează-le sau șterge-le de pe listă pe măsură ce le îndeplinești. Satisfacția e garanatată !

  • Consumatorii de timp. Identifică lucrurile care îți “mănâncă din timp”. Observă-le cu atenție, notează-le și găsește modalități eficiente pentru a le contracara. Spre exemplu, social media este unul dintre cei mai mari consumatori de timp online. Impune-ți limite de acces și respectă-le !
  • Învață să spui NU. Zi de zi primim solicitări din partea celor din jur. Este în regulă să îi ajuți atunci când ai posibilitatea, însă nu și dacă acest lucru interferează cu realizarea sarcinilor personale. Comunică-le asertiv celor din jur această decizie, ramânând totodată ferm și pe poziții.

  • Ai grijă de tine. Dormi suficient, mănâncă regulat și sănătos, hidratează-te și fii activ ! Antrenează-ți atât corpul, cât și mintea. Astfel vei dispune de energia necesară îndeplinirii scopurilor fixate. Cu cât ai un nivel mai ridicat de energie, cu atât ești mai productiv. Ține minte acest lucru!

Cu drag,





photo: https://ro.pinterest.com/








Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s